Ćwiczenia na triceps

Mięsień trójgłowy przedramienia nazywany potocznie tricepsem to główny mięsień przedramienia. Zlokalizowany na tylnej powierzchni przedramienia mięsień odpowiada za ruch w stawie łokciowym i ramiennym.

Rozbudowę tricepsa rozpocząć można zarówno podczas ćwiczeń siłowych w wyspecjalizowanej siłowni, jak i w domu. Każdy trening bez względu na jego lokalizację zacząć należy od kilkunastominutowej rozgrzewki.

Kilka ćwiczeń na rozbudowę tricepsa:

1. Ćwiczenie z wykorzystaniem ławeczki, lub stolika

Wyprostowane ramiona należy oprzeć na ławeczce zlokalizowanej za naszymi plecami. Równocześnie z ułożeniem ramion powinniśmy oprzeć piętami lekko zgięte nogi na podłodze. Opisaną powyżej pozycję uznać należy za początkową. Następnie ćwiczący powinien jednocześnie uginać ramiona i obniżać tułów.

2. Wykorzystanie sztangi lub hantla

Ćwiczący powinien usiąść na ławeczce trzymając jednocześnie w wyprostowanej kończynie górnej hantel (ewentualnie sztangę). Następny krok polega na ugięciu ramienia i przeniesieniu hantla za kark.

3. Francuskie wyciskanie na siłowni

Podczas ćwiczeń na siłowni wykorzystać można wyciąg. Ćwiczenie należy rozpocząć od uklęknięcia tyłem do wyciągu i chwytu drążka. W czasie wykonywania ćwiczenia należy ramiona początkowo zgiąć, a następnie prostować.

Wymienione powyżej ćwiczenia początkowo wykonywać można seriami po 10- 15 powtórzeń 2- 3 razy w tygodniu. Przy dłuższym wykonywaniu ćwiczeń liczbę powtórzeń można zwiększyć zgodnie z własnymi oczekiwaniami.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s